Orthomoleculaire of voedings- therapie

De orthomoleculaire voedingsleer bevordert de gezondheid door de lichaamscellen te voorzien van optimale hoeveelheden van alle vitamines, mineralen en andere noodzakelijke voedingsstoffen. Deze voedingstoffen heeft het lichaam nodig om zich te herstellen van bovenmatige inspanning of stress, virale of bacteriële infecties of andere ziekten die het lichaam uit balans brengen.

Orthomoleculaire behandeling

De orthomoleculaire voedingsleer of voedingsgeneeskunde bevordert de gezondheid door de lichaamscellen te voorzien van optimale hoeveelheden van alle vitamines, mineralen en andere noodzakelijke voedingsstoffen. Deze voedingstoffen heeft het lichaam nodig om zich te herstellen van bovenmatige inspanning of stress, virale of bacteriële infecties of andere ziekten die het lichaam uit balans brengen. De orthomoleculaire therapie kan het lichaam ondersteunen door middel van voedingsadviezen en het geven van supplementen. Orthomoleculaire supplementen hebben een veel hogere doseringsgraad dan gebruikelijke vitaminepreparaten. De supplementen worden ook preventief toegepast.

Gezonde voeding is de basis om nutriënten (vitamine en mineralen) binnen te krijgen. Maar er kunnen tekorten ontstaan door; leefstijl en voedingsgedrag, de kwaliteit van voeding, ziekte, operatie of herstel na ziekte. Hier kan orthomoleculaire voedingsleer het lichaam  helpen door te ondersteunen met supplementen.

Deze therapie is geschikt voor (kleine) kinderen, jongeren, volwassenen en ouderen.